Hockeyclub Tongeren is de 7e hockeyclub in Limburg, opgestart begin 2023. Gedragen door enkele enthousiaste ouders en bovenal door de gedrevenheid van onze trainer Jeff, die zijn liefde voor hockey elke week opnieuw overbrengt aan onze kinderen.

We willen de komende jaren vooral nog meer kinderen laten kennis maken met de mooie sport die hockey is.

En op deze manier ook onze groep laten groeien.

Hockeyclub Tongeren wil een familiale hockeyclub zijn die betrokkenheid en participatie van alle spelers en hun ouders hoog in het vaandel draagt. Wij willen de passie voor hockey bij zo veel mogelijk kinderen, jongeren en volwassenen aanwakkeren. Zowel startende spelers als spelers met enige hockeyervaring, willen we een plek bieden waar ze hun vleugels kunnen uitslaan en ze vanuit verbinding met anderen aan een dynamische en gezonde levensstijl kunnen werken.

Respect & FairPlay (sportiviteit): deze sleutelwaarden voor de hockeysport over heel de wereld zijn

primordiaal en dienen steeds bij voorrang beleefd te worden in alle situaties met tegenspelers, scheidsrechters, supporters, coaches, ....

Veiligheid: we respecteren de veiligheidsvoorschriften op en rond het veld

Familiale sfeer: de teamspirit, de positieve sociale interacties, de betrokkenheid van ouders dragen allen bij tot de familiale sfeer waar de hockeysport voor gekend is.

Engagement van leden en ouders: een team vergt engagement van spelers/speelsters (aanwezigheid op training en wedstrijden) en betrokkenheid van ouders (coaching, arbitrage, carpooling, ...) waarbij het delen van taken onderling ervoor zorgt dat de tijdsbesteding haalbaar is voor allen.